Tüp Mide Ameliyatı Sonrası ilk 2 Hafta Nasıl Beslenilir

Obezite tedavi yöntemlerinden mide küçültme ameliyatı sonrası beslenme, en merak uyandıran konulardan birisidir. Mide hacmini küçülterek besin alımını azaltan mide küçültme ameliyatı sonrası, hastalar daha az besin tüketerek doygunluk yaşarlar. Obez hasta mide küçültme ameliyatı sonrası 1 kâse çorba içince ya da 1-2 adet köfte yiyince patlayıncaya kadar doyduğunu hisseder. Daha öncesi yemek yemek için yaşayan hasta ameliyat sonrasında yaşamak için yemek yemeye başlar. Mide küçültme ameliyatı olan bir hasta yeni doğmuş bir bebek gibidir. Bebekler ilk doğunca nasıl sadece süt içiyor, 6. ayında püre yemeğe başlıyor, 12. ayında katı besinlere başlıyorsa; aynı şekilde mide küçültme ameliyatı olan hastalarda yeni doğmuş bir bebek gibi üç aşamada (sıvı dönem, bebek maması kıvamı dönemi, katı besin dönemi) beslenirler.

Tüp mide ameliyatı sonrası sıvı beslenme

Aşama İlk 2 hafta (Sıvı beslenme)

İlk aşamada hasta ameliyatlı olan yeni minik midesine sadece sıvı besinler alabilir. Bu aşama iki hafta kadar sürmektedir. Buradaki amaç ameliyatlı olan midemizi yormamak ve dikişlere zarar vermemektir. Birinci aşamanın birinci günü hasta her 20dk’da 10ml kadar su içer. İkinci gün ise hasta içtiği sıvı miktarını 15ml çıkartıp elma suyu ve suyu dönüşümlü olarak içer. Üçüncü gün ise 500ml bir şişeye elma suyu, 500ml bir şişeye su doldurarak gün boyunca yudum yudum olacak şekilde sıvı tüketimine devam eder. Dördüncü gün başlangıcında artık diğer sıvıları da tüketebilir.

Günde 3 ana ve 3 ara öğün olacak şekilde

Ana öğünlerde: 1 çay bardağı    tanesiz et – tavuk suyu

Veya tanesiz pütürsüz yoğurt çorbası

Veya domates çorbası

Ara öğünlerde: 1 çay bardağı     süt

Veya ayran

Veya meyve suyu

Veya şekersiz tanesiz komposto

Bu dönemde alınabilecek sıvılar şunlardır: su, şekersiz bitki çayları, kafein ve asit içermeyen sıvılar, şekersiz çay, meyve suları içilebilir.

Tüp mide ameliyatı sonrası nasıl beslenilir notları

Not: Öğünler protein ağırlıklı olmalıdır. Burada yağsız süt gün boyunca tüketilebilecek protein içeriği yüksek besinler arasındadır. Yoğurt ilave edilmiş berrak (tanesi, pütürsüz) çorbaları da protein kaynağı olarak kullanabilirsiniz. Sıvı dönem bizim diğer dönemlerdeki beslenme alışkanlıklarımızı şekillendireceği için 3 ana 3 ara öğün şeklinde beslenmeye başlamalıyız. Ana öğün ve ara öğünler arasında ortalama 2’şer saat ara olması gerekmektedir. Bu şekilde ileride oluşacak atıştırma alışkanlığının önüne geçmiş olacağız. Ana öğünlerimiz orta boy fincan kadar (150ml) ara öğünlerimizde onun yarısı kadar (70ml) olması gerekmektedir. Besinleri tüketirken muhakkak midenizi dinlemeniz gerekmektedir. Eğer midenizi dolu ve gergin hissediyorsanız besin alımını durdurmanız gerekir. Bunların haricinde günde en az 1 litre kadar da su tüketmeye özen göstermeniz gerekiyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir